دانشگاهیان برای انواع مختلفی از خوانندگان می نویسند. ما اغلب متهم به نوشتن فقط برای یکدیگر هستیم ، اما این دیگر صحیح نیست. بسیاری از ما اکنون برای بسیاری از خوانندگان مختلف - یا مخاطبان ، آنگونه که گاها خوانده می شود می نویسیم.

اما شما می دانید، حتی زمانی که ما انجام می دهیم و نوشتن برای یکدیگر ما همه یکسان نیست. خوانندگان آکادمیک مختلف انتظارات ، تجربیات ، علایق و سنتهای انضباطی متفاوتی دارند. و در حالی که همه خوانندگان آکادمیک به دنبال این خواهند بود که متوجه شوند که نوشتار شما به خوبی مشهود و استدلال شده است ، ممکن است به نوشتار شما نیز متفاوت باشند. یک امتحان کننده ، یک مجله مجله طاقچه ، یک مخاطب بین رشته ای عمومی تر که علاقه مند به کتاب پایان نامه شماست ، یا خوانندگان یک وبلاگ دانشگاهی ممکن است هرکدام به دنبال چیزهای کمی متفاوت از نوشته های شما باشند.

بنابراین ، هنگام تجدید نظر در اولین پیش نویس ، یکی از مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید این است - خواننده شما.

احتمالاً شما اولین پیش نویس را برای خودتان نوشتید. شما باید ایده ها را در صفحه و تقریباً به ترتیب صحیح به دست آورید. شما در مورد ساختار و شاید سبک تصمیم گیری کردید. شما انواع نمونه ها و ادبیات حمایتی را که قرار بود دست بکشید و مهمترین آنها در آن زمان به نظر می رسید ، قرار داده اید.

اما اکنون ، اکنون زمان تجدید نظر رسیده است - زمان دوباره خواندن اولین پیش نویس خود در مورد خواننده خود است.

آن خواننده را تصور کنید. آیا آنها سرپرست شما هستند؟ کنکور؟ یک داور مجله؟ ناشر کتاب که امیدوارید شما را امضا کند؟ قبل از اینکه دوباره خواندن کار خود را شروع کنید ، شاید خوب باشد که لیستی از مواردی را که فکر می کنید خواننده خاص شما انتظار دیدن آنها را دارد ، تهیه کنید. برای خواندن کار خود از این لیست به عنوان یک لنز مهم استفاده کنید.

در حال حاضر ، شما لازم نیست که لیست خواندن مجدد خود را به طور کامل به تنهایی تهیه کنید. من می توانم در مورد برخی از انواع چیزهایی که باید به آنها نگاه کنید کمی کمک کنم. این یک شروع است - برخی از اشاره های کلی که اکثر خوانندگان دانشگاهی به دنبال متون رسمی تر هستند - پایان نامه ها ، مقالات ، کتاب های علمی و فصل ها.

این نشانگرها از دو نوع هستند. دو دلیل وجود دارد که دو خواننده دانشگاهی عموماً به آن توجه می کنند - نوشتار چیست و چگونه متن نوشته می شود. بنابراین مهم است که هنگام خواندن خواننده خود به دنبال هر دو مورد باشید.

بنابراین در اینجا لیست من ده نکته برای بررسی خواننده خود آورده شده است.

خواندن برای خواننده شما - مطالب اساسی

(1) هدف

آیا در همان ابتدا توضیحاتی را برای خواننده روشن می کنید که چرا می خواهند نوشته های شما را بخوانند؟ (به حکم مراجعه کنید )
آیا در مورد آنچه می نویسید و چرا اهمیت دارد ، بیانیه صریح دارید؟
آیا عنوان شما بیان می کند که نوشتن چیست؟ ( عنوان را ببینید )
(2) نکته

آیا شما یک نکته روشن دارید که می خواهید خواننده آن را درک کند؟ آیا در عنوان این نشان داده شده است؟
آیا مقدمه را طوری تنظیم کرده اید که خواننده بداند نکته باید در نوشتار مورد بررسی و استدلال قرار گیرد؟
آیا به طور خلاصه خلاصه می کنید - بحران - نقطه در انتهای متن؟
(3) درک

آیا اطلاعات کافی در مورد زمینه را برای خواننده برای درک استدلال خود ارائه می دهید؟
آیا درباره کلمات کلیدی و کلماتی که استفاده کرده اید توضیحی می دهید؟
(4) اعتبار

آیا شواهد کافی برای خواننده خود برای اعتماد به استدلال خود ارائه کرده اید؟
آیا چندین چشم انداز را پیش بینی کرده اید؟ آیا در مورد انواع اعتراضات یا ضد استدلالهایی که ممکن است خواننده شما مطرح کند فکر کرده اید؟
آیا خواننده شما می بیند که چگونه خود را در این زمینه قرار داده اید؟
آیا استنادهای شما نشان می دهد که با زمینه و نگرانی های آن آشنا هستید؟ آیا آنها به شما پیشنهاد می دهند که شما باریک یا به خوبی خوانده اید؟
آیا استنادات شما با اهداف شما مطابقت دارد - به عنوان مثال ، شما برای مخاطبان بین المللی سرگرم تبلیغات هستید و فقط از مکان خود استفاده می کنید؟ آیا در مورد عدالت اجتماعی می نویسید و فقط به مردان سفید پوست با همان موقعیت فرهنگی اشاره می کنید؟
(5) اتصال

آیا مبحث مورد بحث شما با علایق خواننده شما ارتباط دارد؟
چگونه این موضوع را در مقدمه ، بحث ، مثالها ، استنادها نشان می دهید؟
(6) اختیار

آیا خواننده شما را در متن پیدا می کند؟
آیا آنها موضع شما را گرفته اند و استدلال می کنید؟ (به پرچین ها مراجعه کنید )
خواندن برای خواننده شما - متنی که ارائه کرده اید

(7) نقشه

آیا نقشه ای برای خواننده فراهم می کنید تا آنها بدانند که چه می آید؟ بیشتر خوانندگان دانشگاهی در سنت های زبان انگلیسی انتظار دارند که در ابتدا نشانه هایی را برای سازماندهی مقاله یا فصل یا کتاب درست در ابتدا مشاهده کنند.
آیا مقاله دارای ساختار واضح و قابل تشخیص است؟ (به IMRAD و دیگران مراجعه کنید )
(8) راهنمایی

آیا در طول متن دستورالعمل کافی برای خواننده ارائه می دهید؟
آیا سرفصل ها و زیرنویس های شما کار می کنند تا به خواننده نشان دهند که قرار است با آنها روبرو شود؟
آیا لازم است در هر مکانی (جایی که ، چند بار) در جایی که در آن قرار دارید استراحت کنید و پیش بینی کنید که چه چیزی پیش خواهد آمد؟
(9) تن

آیا شما از سطح تشریفاتی که خواننده انتظار دارد استفاده می کنید؟ خیلی اتفاقی بوده؟ آیا از لیست ها و سوالات مناسب استفاده کرده اید؟
آیا نکاتی وجود دارد که طنزآمیز یا طنزآمیز بوده باشید - و آیا خواننده شما شوخی خواهد کرد؟ آیا شما در سطح صحیح از جدی بودن هستید؟
(10) خوانایی

آیا جملات طولانی زیادی با تعداد زیادی بند و اصلاح دارید؟ یا جملات خیلی کوتاه؟ به یاد داشته باشید که انواع جمله به خواننده شما کمک می کند تا بیدار بماند.
آیا صدای منفعل و زبان بسیار پیچیده ای وجود دارد ( اسم گذاری ؟)
آیا پاراگرافهای شما در هر آدرس یک ایده هستند؟
آیا خواننده در بین پاراگرافها شکاف خاصی دارد؟ (نگاهی به گذارها و موضوع قرمز استدلال کنید. برای مشخص کردن مشکل ، یک طرح کلی مع را امتحان کنید )
و وجود دارد. لیست اولیه ای از ده موردی که یک خواننده دانشگاهی ممکن است در متن شما به دنبال آن باشد.

وجود دارد می بیش از این ده - یک نفس عمیق بکشید - به دلیل البته، شما نیاز به particularise این لیست به طوری که آن را مناسب خواننده خاص که شما در حال نوشتن برای. اما ارزش آن را دارد که از لیست کامل استفاده کنید. ممکن است لازم باشد چندین بار پیش نویس خود را بخوانید. اگر نگران نباشید ، دوباره خواندن پیش نویس خود از چندین زاویه یک کار خوب است.

با این حال ، زمان اضافه شده در حال حاضر ، زمان صرف شده برای پیش بینی خواننده شما ، به این معنی خواهد بود که خواننده واقعی شما ، هنگامی که متن اصلاح شده شما را دریافت می کند ، قادر خواهد بود برای لذت بردن از آنچه باید بگویید صرف کند.

بنابراین اکنون بیایید آماده شویم. آن مداد را تیز کنید ، پیش نویس خود را چاپ کنید - و برای خواننده خود تجدید نظر کنید.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

وبلاگ چنگیز کاسه شکر فروشگاه فایل ، طراحی وب و برنامه نویسی وب سالن زیبایی میکاپ و شنیون عروس در شیراز زبان قرآن - عربی دبیرستان قـایـق ڪـاغـذے دانلود کتاب پدر پولدار پدر بی پول فروشگاه اینترنتی زیرکوهی خوزســــتان وگـــــذری بر روســـتای حــــــــاج منعم